Anime-tips del 2!

Idag tänkte jag tipsa om tre serier som är lite annorlunda mot de som jag tipsade om sist.

Claymore är en fantasy/action-serie som utspelar sig i en värld där det finns demoner som kallas Yoma och som äter människor. För att skydda människorna så har en hemlig organisation skapat en grupp krigare som är hälften människor och hälften Yoma, som får betalt för att döda Yomas. Vi får i serien följa Clare, som är en av dessa krigare och när hon räddar en liten by från en Yoma så träffar hon en pojke som heter Raki. Hans föräldrar blev dödade av samma Yoma och av nån sorts tacksamhetsskuld beslutar han sig för att slå följe med Clare...


Trigun är inte lika mörk som Claymore utan den är faktiskt väldigt humoristisk! Det är en så kallad space western som handlar om en man som kallas Vash the Stampede och två kvinnor som arbetar åt Bernardelli Insurance Society och som följer efter honom för att minimera skadorna på omgivningen som han eventuellt kommer orsaka. Vash är även efterlyst och en stor belöning är utsatt till den som kan fånga honom, så han är hela tiden jagad av bounty hunters!


Death Note känner nog de flesta till men jag tänker ändå tipsa om den! Den handlar om en kille som heter Light som hittar en mystisk anteckningsbok, kallad Death Note, och som enligt instruktionerna i den fungerar så att om man skriver in ett namn i boken så kommer den personen dö. Han är väldigt skeptisk till det hela men provar ändå för att se om något kommer hända och det visar sig att det fungerar. Light börjar använda boken för att rensa bland stans kriminella men polisen märker detta och börjar spana och försöka ta fast Light. Polisen har även hjälp av en mystisk person som kallas L, och snart börjar en psykologisk "katt-och-råtta-lek" mellan dem...




Kommentarer
Skrivet av: Ammie

D: höhö skrev det i ett inlägg men ändå... Light's döds dag är idag...

2010-04-28 @ 20:11:12
URL: http://princesschan.blogg.se/
Skrivet av: Mari

Åh, jag älskar Death Note! ^^ Den är så bra!

Ha en bra kväll!

2010-04-28 @ 20:13:58
URL: http://coventina.blogg.se/
Skrivet av: * Em

Kunde inte kommentera inlägget under.. Tänkte bara skriva att du hade en bra outfit på bilderna i förra inlägget :) Hoppas du haft en bra dag?

2010-04-28 @ 20:20:14
URL: http://emelojs.blogg.se/
Skrivet av: Lisa

Death Note äger :D

Spoiler

Synd bara att L dör... Serien blev aldrig lika bra efter det :(



Tips på manga/anime (om du inte redan sett dom)

Fruits Basket och Ouran High School Host club

Orkar inte förklara vad de handlar om men de är bra ^^

2010-04-29 @ 18:19:29
URL: http://itekawaii.blogg.se/
Skrivet av: nadja ^-^

åhåh :D! death note äger men när L dog ville jag inte titta nå mera :(

2010-04-29 @ 21:05:03
URL: http://kawaiinadjah.blogg.se/
Skrivet av: Karina

Death Note är min favorit anime so far. <3 :)

2010-05-04 @ 07:42:17
URL: http://datorflickan.blogg.se/


  • Jag läser igenom alla kommentarer innan jag godkänner dem.
  • Jag gör inga designer.
  • Spam, elakheter eller kommentarer enbart i reklamsyfte godkänns inte. Inte heller kommentarer i stil med "Hej, vad händer?" och "Lägga till varandra på Bloglovin?" godkänns.
  • Men lägg gärna till min blogg på Bloglovin - och gillar jag din blogg så lägger jag till den!
^___^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0