Anime-tips del 3!

Här kommer sista delen med tips på bra serier! Dessa tre är ganska lättsamma och de två sista en aning barnsliga, men de är underhållande i alla fall! ^^

Fruits Basket handlar om en tjej som heter Tohru som är föräldralös. När huset hon bor med sin farfar (eller morfar?) i ska renoveras så flyttar han till en släkting men Tohru vill inte vara till besvär så hon ljuger och säger att hon får bo hos en kompis. Men i själva verket bosätter hon sig i ett tält i skogen. Där bor hon tills hon råkar träffa på en kille från skolan, som bor i ett hus nära där hon har sitt tält, och hon blir inbjuden att bo där ett tag. Men det är något skumt med familjen, de har någon sorts förbannelse på sig, och Tohru vill hjälpa dem att bryta förbannelsen...

 

Shugo Chara! handlar om Amu Hinamori som går i högstadiet och som alla på skolan tror är jättetuff och cool, men egentligen är hon lite blyg och en helt vanlig tjej. En kväll önskar hon att hon ska kunna bli den person hon verkligen vill vara, inte blyg och tyst som hon är. Nästa morgon hittar hon tre ägg i sin säng. De innehåller hennes tre "guardian characters" och de hjälper henne att förvandla sig till den hon vill vara. Det visar sig att alla barn har ett sånt här ägg men det finns ondingar som vill förstöra äggen. Amu kommer med i en speciell grupp som beskyddar äggen och så får man i serien följa deras kamp om dessa ägg! :P

 

Tokyo Mew Mew handlar om en tjej som heter Ichigo. Hon och några andra tjejer råkar få superkrafter efter en jordbävning och sedan måste de fightas mot onda figurer som vill förstöra jorden!

Hoppas att någon har haft nytta av mina tips även fast jag kanske inte är så bra på att förklara handlingen :P Men jag har länkat varje serie till deras wikipedia-sida gå in där och läs mer! Jag kommer nog fortsätta tipsa om olika serier allteftersom jag ser nya, så håll utkik! ^__^



Kommentarer
Skrivet av: Michelle

Jag äääälskar Shugo Chara! Ikuto är så cool.. ~ 8D

2010-05-06 @ 17:05:59
Skrivet av: Mia

Tack för tipset ang. Shugo Chara! Julia älskar Fruits Basket och Tokyo Mew Mew men vill nog prova något annat också.

2010-05-06 @ 18:47:44
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Skrivet av: Hannah ❤

åh, Shugo Chara och Tokyo Mew Mew är två av mina favoritanimes! ^-^

2010-05-06 @ 19:38:38
URL: http://milkoverload.blogg.se/
Skrivet av: Mari

Fruits Basket och Tokyo Mew Mew har jag sett. Dom är verkligen jättebra ^^

Shugo Chara har jag inte sett men den lät så bra så jag ska ta och se den jag också ^^

Tack för tipsen!

2010-05-07 @ 00:18:00
URL: http://coventina.blogg.se/
Skrivet av: fideli

Åh, fruits basket är jättesöt och bra, läste den i shojo stars men dsen tog min prenumeration slut :(, tokyo mew mew har jag läst alla utom den sista av dom "vanliga" böckerna. Shugo chara låter oxå bra :)

2010-05-07 @ 10:23:30
Skrivet av: Tina (Thuy Tien)

Jag har läst alla Tokyo Mew Mew böckerna, också Tokyo Mew Mew a lá mode. Sugar Sugar Rune är en av dom bästa mangaböckerna jag hade läst, så jag ville bara tipsa dig det :)

2010-05-07 @ 16:47:30
URL: http://dreaminmyhead.blogg.se/
Skrivet av: Catherine

Älskar fruits basket den är så fin. Rekommenderar starkt

2010-05-10 @ 20:52:18
URL: http://cattita.blogg.se/
Skrivet av: Mickiss

Har inte läst bloggen på länge så därför kommenterar jag på ett gammalt inlägg. Har inte sett de andra två men har sett Fruit Basket och tycker inte om den alls är nog för att jag avgudar mangan men animen saknar allt som är bra med mangan. :/

2010-05-15 @ 18:32:56
Skrivet av: Yuuki

Har sett hela fruits basket, men när det gäller Tokyo Mew Mew är mangan jätte bra, men jag tycker att animen verkar vara lite sämre.

Ska se Shugo chara!

2010-10-05 @ 09:28:24
URL: http://littleyuuki.blogg.se/


  • Jag läser igenom alla kommentarer innan jag godkänner dem.
  • Jag gör inga designer.
  • Spam, elakheter eller kommentarer enbart i reklamsyfte godkänns inte. Inte heller kommentarer i stil med "Hej, vad händer?" och "Lägga till varandra på Bloglovin?" godkänns.
  • Men lägg gärna till min blogg på Bloglovin - och gillar jag din blogg så lägger jag till den!
^___^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0