Rebecca & Fiona's Church is on fire -VS- Ståålfågel's En dag i varuhuset

I förrgår började jag lyssna på Rebecca & Fiona's nya skiva I love you man på Spotify men jag kom inte längre än till låt nummer 5, Church is on fire (feat. Spank Rock). Anledningen var att direkt när jag började lyssna på den så hörde jag att den lät nästan exakt som en gammal låt som jag gillade när jag var yngre! Jag kunde bara inte komma på vilken!

Jag är en sån person som inte bara kan släppa en sån här sak så jag tänkte och tänkte och så kom jag på att den gamla låten finns på ett av mina kassettband med blandade punklåtar från 70-80-talet som min syster spelade in för hundra år sedan! Så igår gick jag ner i källaren och letade upp min gamla bandlåda och tog med mig tre band upp i lägenheten. Sen var det bara att söka på Youtube på varenda låt tills jag hittade den! :) Det var Ståålfågel med En dag i varuhuset som var låten jag sökte.

Lyssna på den och lyssna sedan på Rebecca & Fiona's låt på Spotify så kommer ni garanterat höra likheten :)



Kommentarer
Skrivet av: 338joel

Samma sak för mig. Lyssnade på Spotify och kom till Church is on fire där jag måste avbryta för att lyssna igenom hela min Cosmic Overdose samling från tidigt 80-tal. Dock utan resultat. Gav upp och Googlade istället Church is on fire från senaste veckan och hittade detta. Tack ska du ha, sparade många timmar för mig. Hade nog dröjt innan jag kommit till Ståålfågel.

2011-11-18 @ 18:36:26
Skrivet av: Stina

338joel: Vad roligt att höra att jag inte var ensam om att känna igen den, och kul att jag kunde hjälpa till :)

2011-11-18 @ 23:11:00
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Skrivet av: Simon

Dom har rätt att använda melodin i låten, det står det i deras häfte till albumet :)

2011-11-20 @ 16:08:30
Skrivet av: Stina

Simon: Ja det förutsatte jag att de hade :)

2011-11-20 @ 18:17:19
URL: http://obsessivecuteness.blogg.se/
Skrivet av: Sofi

Dem låter nästan likadant jag gillar ståålfågel mest. Tror jag :*/

2011-12-07 @ 17:42:20
URL: http://funtasy.blogg.se/


  • Jag läser igenom alla kommentarer innan jag godkänner dem.
  • Jag gör inga designer.
  • Spam, elakheter eller kommentarer enbart i reklamsyfte godkänns inte. Inte heller kommentarer i stil med "Hej, vad händer?" och "Lägga till varandra på Bloglovin?" godkänns.
  • Men lägg gärna till min blogg på Bloglovin - och gillar jag din blogg så lägger jag till den!
^___^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0